
Forretningsudvikleren: For få i byggebranchen gør en indsats for at lokke unge til erhvervsuddannelserne
Skoleprojektet Kloge Hænder har vist, at skoleelever har en interesse for byggeri, men mangler viden om branchen. Derfor bør flere i branchen gøre en indsats for at lokke de unge ind i faget. Det mener forretningsudvikler Anders Sørensen.

Markedsdirektøren: Sociale indsatser i byggebranchen skal belønnes
Hvorfor gør vi ikke mere for social beskæftigelse i byggebranchen, når vi allerede nu ved, at vi kommer til at mangle håndværkere i de kommende år? Jeg tror på, at et af svarene kan være udmærkelse via certificeringer, så det bliver tydeligt, hvem der gør en indsats.

Partnerskabsdirektøren: ”TRUST har krævet mange diskussioner og helhedsorienteret ledelse”
Hvad kræver det egentlig at opstarte et strategisk partnerskab? Partnerskabsdirektør Kim Thinggaard lukker op for erfaringerne, der både har været dyrekøbte, udviklende og nødvendige.

Markedsdirektøren: Social dumping foregår i vores egen baghave, men hvor er løsningerne?
Vi skal som entreprenør tage ansvar for, at der ikke sker social dumping for næsen af os. Men bygherren har også et ansvar for, at vi kommer social dumping til livs i byggebranchen.

Markedsdirektøren: Endnu en skandale om offentligt byggeri giver anledning til at se indad
Endnu en skidt sag om byggebranchen ruller i pressen. Direktør for kunder, marked og forretningsudvikling i Enemærke & Petersen, Peder Johansen, håber på nye svar på de kriser, der gang på gang opstår i branchen.