I Enemærke & Petersen er det vores måde at styre byggeprocessen, der sikrer projektets sunde økonomi og et konstruktivt og idé-rigt samarbejde alle projektets parter imellem. Og som byggebranchens pionerer på processtyring, har vi stærk erfaring – allerede i 2005 modtog vi Procesprisen og i 2009 stiftede vi vores egen procesafdeling.
Sådan starter vi byggeprocessen
Vores procesafdeling faciliterer et projekts opstart. Afdelingen er med til, igennem workshops, at definere og sætte strukturerede rammer for faggruppernes samarbejde på byggepladsen og byggeriets koordinering. Her etableres de gode relationer parterne i mellem, som sætter strukturen for resten af byggeprojektet.
Hvilket værktøj bruger vi?
Vi bruger processtyringsværktøjet “Last Planner System” (LPS) som skaber et fælles mindset for alle på byggepladsen. Med Last Planner System struktureres planlægningen i tre niveauer:
- En overordnet tidsplan
- En procesplan
- En ugeplan
Last Planner System faciliteres på de enkelte byggepladser i tæt samarbejde mellem vores procesafdeling og byggeledelsen.
Skriv dig op til vores nyhedsbrev her
Vi sender friske byggenyheder til din inbox én gang om måneden