Bygherrer, samarbejdspartnere, leverandører og medarbejdere har alle mulighed for at rette henvendelse ved mistanke om ulovlige forhold, klager eller bekymringer i relation til vores aktiviteter. Der er flere måder at kontakte os på, afhængigt af henvendelsens karakter.
Vi opfordrer altid til en åben og konstruktiv dialog, hvis nogle skulle opleve det modsatte. Du kan altid kontakte vores reception på 57 61 72 72, så vil de hjælpe med kontakt til den medarbejder, der kan indgå dialog om den problemstilling der måtte være.
Whistleblowerordningen kan anvendes til alvorlige lovovertrædelser inden for EU-retten og der er mulighed for at indberette hændelser anonymt. Ordningen kan bruges inden for følgende hovedområder:
- Etiske overtrædelser, herunder bestikkelse og korruption
- Finansielle overtrædelser, herunder hvidvask
- Sundhed-og sikkerhedsproblemer
- Regnskabsmæssig –og rapporteringsmæssige uregelmæssigheder
- Diskrimination, chikane og krænkende adfærd
- Miljø –og klimaovertrædelser
- Overtrædelse af menneskerettigheder og arbejdstagerrettigheder
Whistleblowerordningen kan ikke anvendes til at indberette personlige konflikter, der ikke er en direkte overtrædelse af gældende lovgivning eller vores interne politikker.
Sådan indberetter du:
- Foretag indberetning skriftligt her. Indberetningen vil blive sendt til en ekstern advokat hos advokatfirmaet Norrbom Vinding
- Det er valgfrit, om man ønsker at give sig til kende eller være anonym
- Den eksterne advokat giver kun sager videre til koncernen, som er omfattet af ordningen, og her vil de kun blive kendt af få udpegede nøglepersoner under tavshedspligt
Andre klager
Denne klagemulighed kan anvendes til klager baseret på hændelser eller gener der påvirker trivsel, miljø eller rettigheder, hvor der ikke er tale om decideret lovovertrædelser. Klager behandles af det selskab i koncernen, som har ansvaret for den klage, som indmeldes.
Der kan indmeldes via følgende mailadresse: henvendelse@mth.dk
Hvis der ønskes at rette en anonym henvendelse, kan klagen afleveres i brevformat i receptionen på koncernens kontorer i hele landet.
Der kan ikke klages over daglig drift, generel uenighed, eller gener som er afledt af den enkelte byggeplads, projekt eller team. Her skal henvendelse rettes direkte til pladsen, projektet eller teamet, og håndteres af det selskab, som har ansvaret. Klager over udført arbejde eller mangler skal rettes direkte til kontaktnummeret for det pågældende selskab, der har udført arbejdet.
Koncernen behandler alle henvendelser i overensstemmelse med vores GDPR-politik. Vi opbevarer oplysninger med det formål at behandle klagen samt at gennemføre rapportering om omfanget af klager i henhold til gældende lovgivning.