Det er en forventningsfuld ny markeds- og relationschef, der er startet i Enemærke & Petersen d. 1. marts:
-Først og fremmest glæder jeg mig til at komme ud og møde vores gode samarbejdspartnere hos bygherrer og rådgivere. Enemærke & Petersen er jo markedsledende på renovering af almene boliger og på strategiske partnerskaber og jeg ser meget frem til at tage del i de stærke relationer, vi har her og udvide min forståelse af byggeri i den almene sektor, fortæller ingeniør-uddannede Sophus Johannesen, som med nyansættelsen skifter fra et lignende job hos rådgiveren NIRAS til entreprenørverdenen.
Fuld fart på projektudvikling og privat boligbyggeri
For Sophus Johannesen kan de sociale erfaringer fra den almene sektor give inspiration til en anden del af Enemærke & Petersens forretning – projektudvikling og privat boligbyggeri:
– Jeg kan virkeligt se mig selv i Enemærke & Petersens menneskelige værdier. Vi er mindre kendte for vores projektudvikling og privat boligbyggeri – selvom vi bl.a. bygger i storskala på Køge Kyst – men jeg oplever, at der ligger en stor værdi i, at vi har fokus på de blødere værdier: Den tidlige og kontinuerlige dialog og en social bæredygtighed som kan resultere i mere levende bymiljøer, siger den nye markedschef, som i denne uge er at finde på MIPIM i Cannes som repræsentant for Enemærke & Petersen.
Fakta om Sophus:
Sophus Johannesen er 34 år gammel, uddannet civilingeniør og har været knap ni år i NIRAS – de sidste fem år som markedschef. Han bor nord for Roskilde med kæreste og to børn – og en tredje på vej. Han er tidligere eliteroer og har konkurreret til VM og EM på landsholdet.
Du kan skabe forbindelse til Sophus på LinkedIn her og skrive til ham på sopjo@eogp.dk.
Skriv dig op til vores nyhedsbrev her
Vi sender friske byggenyheder til din inbox én gang om måneden