Lyder en arbejdsdag, der byder på både kontormiljø, sikkerhedssko og arbejdstøj i stærke farver spændende? Så læs videre!
Om jobbet:
Sammen med de projektansvarlige, skal du optimere vores økonomistyring på de enkelte projekter. Du bliver en del af et nystartet team, hvor vi sammen skal bygge en projektcontroller-funktion op.
Du kommer til at arbejde med økonomistyring og rapportering på vores byggeprojekter, som er nybyggeri, renovering og projektudvikling. Udover dit team i projektøkonomi indgår du i tæt samarbejde med projektcheferne, hvor din opgave, at sikre troværdig rapportering, som er konsistent og sammenlignelig over tid. Fagligt indgår du i et tæt samarbejde med resten af økonomiafdelingen som sidder i Ringsted.
De fleste af dine arbejdsdage bliver på vores byggepladser, så du får en varieret hverdag. Du dækker vores projekter på Fyn og i Jylland (primært Århus-området). Vi har kontorer i både Århus og Odense. Kørekort er derfor et krav, og vi stiller en firmabil til rådighed.
I jobbet som projektcontroller får du stor mulighed for at være med til at præge og udvikle, de værktøjer, der er nødvendige for at sikre overblikket på vores projekter. Der er derfor gode muligheder for personlig- og faglig udvikling.
Ansvarsområder og arbejdsopgaver:
Du får din egen projektportefølje, og udarbejder den samlede projekt-controlling på ”dine” projekter. Det indebærer en stor kontaktflade samt sparring og support til projektchefer og kollegaer på flere niveauer.
Sammen med projektchefen er du ansvarlig for at levere rettidige og retvisende økonomiske stader på vores projekter.
Dine primære arbejdsopgaver bliver at:
- Supportere og sparre med de projektansvarlige, herunder deltagelse i månedlige økonomiopfølgningsmøder
- Analysere og sikre korrekte vurderinger ved at proaktivt følge udviklingen i økonomien og bidrage til, at projektledelsen kan sikre en sund projektøkonomi.
- Understøtte de projektansvarlige i udarbejdelsen af deres månedsprognoser og deres afvigelsesforklaringer.
- Deltage i forecast processen.
- Månedlig aconto fakturering og opfølgning på betaling heraf.
- Skabe struktur, drive, udvikle og udfordre processer i controllerfunktionen samt udarbejde nye standarder m.v. i samarbejde med dine kollegaer.
- Deltage ved årsafslutningen samt revisionsgennemgang.
- Herudover vil du løbende blive involveret i ad hoc-opgaver, som kræver kompetencer inden for projekt-controlling samt opgaver af mere dagligdags karakter.
Kvalifikationer:
- En relevant uddannelsesmæssig baggrund inden for økonomi.
- Erfaring indenfor projekt-controlling og gerne inden for byggebranchen.
- Har lyst til at arbejde med digitale værktøjer, og er erfaren bruger af ERP-systemer (vi bruger Business Central) samt Excel og Power BI.
For at få succes i jobbet er det desuden vigtigt, at du er en holdspiller i løsning af opgaver og kan samarbejde med kollegaer på alle niveauer i organisationen. Du arbejder proaktivt, overholder deadlines og støtter op om virksomhedens strategi og kultur.
For Enemærke & Petersen er mangfoldighed i en enhver henseende en høj prioritet, som vi ønsker at fremme. I det lys opfordrer vi alle kvalificerede til at søge stillingen.
Hvem er vi?
Hos Enemærke og Petersen er vi ”mennesker der bygger for mennesker” – et udsagn, vi tager alvorligt. Som medarbejder i Enemærke & Petersen, bliver du en del af en ambitiøs og visionær tænkende virksomhed. Du vil derfor møde en stærk virksomhedskultur, hvor dialog og samarbejde er omdrejningspunktet for vores arbejde – og hvor det sociale entreprenørskab kan opleves både på byggepladsen, på kontorerne, til hverdag og til fest.
Interesseret?
Så glæder vi os til at høre fra dig!
Har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte økonomichef Louise Ralkov Hemmingsen på tlf: 41 86 63 59.
Ansøgninger behandles løbende, så send os dit cv og din motiverede ansøgning snarest.